Dječji vrtić IVANČICA
Petra Preradovića 2, 43231 Ivanska
tel/fax 043/887-129
email:[email protected]
web stranica: https://dv-ivancica.ivanska.hr/
Oib:01283033359
Statut Dječjeg vrtića Ivančica Ivanska
Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu Dječjeg vrtića Ivančica Ivanska
Radno vrijeme vrtića:
Dječji vrtić radi od 6:00 do 16:00 sati prema potrebama roditelja.
Podaci o zaposlenima
1..Ravnateljica Maja Jurković
Obavlja i poslove odgojitelja i ravnatelja
2.Odgajatelji (2): Melita Blazonija i Lidija Kenđel
3.Odgajatelji pripravnici (2)
4..ostali djelatnici (2)
Kuharica: Jelena Buban
Spremačica: Marijana Gašparić-Dabac
5..vanjski suradnici:pedagoginje Željka Modrić i Nevenka Vuleta
Upravno vijeće broji 5 članova, a predsjednica je Nikolina Pavlović
Podaci o uvjetima rada
Vrtić je otvoren 1983.g. za jednu mješovitu vrtićku odgojnu skupinu a 1999. nadogradnjom dobiven je prostor za drugu jasličku odgojnu skupinu.
Unutarnja površina vrtića je 400m2 koja se sastoji od dvije sobe dnevnog boravka s pratećim garderobama i sanitarnim čvorovima,natkrivenim terasama,soba za odgojitelje, soba za ravnatelja,kuhinja s pratećim prostorom,praonica i kotlovnica.
Vanjski prostor iznosi 1. 598m2 a sastoji se o prekrasnog drvenog igrališta za stariju i posebno za mlađu djecu. Jedan dio prostora je zelena površina s cvjetnjakom.
Kontinuirano nastojimo objekt učiniti što toplijim i ugodnijim za boravak djece i odraslih, a prostorni kontekst u smislu osiguravanja što kvalitetnijih uvjeta za primjeren razvoj djece,jedna je od primarnih zadaća. Gotovo je svaki dio vrtića stavljen u funkciju igre i aktivnosti djece što omogućuje funkcionalno uređenje i korištenje prostora.
Prostori vrtića su opremljeni standardnom opremom čiju namjenu maksimalno koristimo i unapređujemo u cilju zadovoljavanja potreba i interesa djece.
Didaktička i tehnička opremljenost u potpunosti je zadovoljena.
Veliki doprinos tome daju odgajatelji koji sami izrađuju didaktičke igračke od neoblikovanog materijala.
Raspolažemo bogatim fondom stručne literature,a svaka odgojna skupina svojim fondom slikovnica za djecu .
Kontinuirano unapređenje odgojno-obrazovnog rada
Osnovna nam je zadaća što više ustrajati u nastojanju da dječji vrtić bude mjesto zdravog,sigurnog i sretnog odrastanja djece-da bude po mjeri svakog djeteta,od njegovog dolaska u vrtić. U tom smislu nastojimo što više prevladati tradicionalno poimanje i doživljavanje odgoja djece,pa stalno iznalazimo nove pravce u odgoju samostalnog,samosvjesnog, znatiželjnog,tolerantnog i humanog malog čovjeka. Ne zadovoljavajući se učinjenim do sada, kroz istraživanje odgojne prakse zajednički razvijamo samoprocjenu kao primjeren način uočavanja i prepoznavanja problemskih situacija,te timski dogovaramo put i način njihovog rješavanja. Suvremeno pristupamo organizaciji dolaska djece u vrtić (razdoblje prilagodbe) kao i prostornoj i sadržajnoj dimenziji dnevnog boravka djece u vrtiću.
Integracijom i inkluzijom djece s posebnim potrebama razvijamo kod djece i odraslih humanističku dimenziju tolerancije i uvažavanja razlika i različitosti. Formiranje mješovitih skupina djece dovodi do odličnih rezultata u socijalizaciji i komunikaciji djece različitog uzrasta,posebno otvarajući vrata sobe dnevnog boravka i omogućavanje kontinuiranog druženje djece iz različitih grupa. Razvijajući znatiželjno dijete koje samostalno prepoznaje, ali i rješava problem sustavno radimo na ostvarivanju dječjih prava i potreba.
Rad u malim interesnim grupama prema pokazanim interesima djece,razvija se u male radne projekte u kojima su djeca kreatori,voditelji,sudionici i supervizori,a odgojitelj ima suportivnu ulogu odraslog i iskusnijeg promatrača i suigrača koji priprema i osigurava sve potrebne uvjete za određene aktivnosti i sadržaje.
Ono što posebno daje identitet našem vrtiću je
OTVORENOST:
. prema djeci i njihovom poimanju svijeta koji ih okružuje i čiji su sastavni dio,
. prema roditeljima kao partnerima u odgoju i cjelovitom razvoju njihove djece,
-prema društvenoj sredini u kojoj živimo,radimo,razvijamo se i napredujemo,
.prema promjenama,novim idejama i stalnim pokušajima u istraživanju boljih i kvalitetnijih rješenja,
.prema sebi samima i svakome u ustanovi
Podaci o stručnom usavršavanju i napredovanju
Odgojno-obrazovni djelatnici kontinuirano se usavršavaju po principu tema,problemske situacije i analize praktične primjene usvojenih znanja iz stručne literature. Osim stručnog usavršavanja u vrtiću,djelatnici redovito sudjeluju na seminarima koje organizira Agencija za odgoj i obrazovanje.
PROGRAMI:
PRIMARNI DESETSATNI PROGRAM
-jedna mješovita jaslička grupa „Bubamare , 12 djece
( od jedne do tri godine)
-jedna mješovita vrtićka grupa „Zečići“ 22 djece (djeca od četiri do sedam godina)
KRAĆI PROGRAMI
-Predškola -za djecu koja ne pohađaju vrtić dva puta tjedno u poslijepodnevnim satima, 24 djece
-Igraonica „Igrajmo se zajedno“ za djecu od 4-6 godina koja ne pohađaju vrtić dva puta tjedno 1,30 sati.
Program se ostvaruje ako ima najmanje 10 polaznika.
SPORTSKO-ZDRAVSTVENI PROGRAM
-zimovanje
-ljetovanje
Program se organizira u odmaralištima prilagođenim djeci uz učitelja skijanja i ljetovanja. Program u cijelosti financiraju roditelji.
Program se može realizirati ako ima 1o-ero djece.
I još nešto
Posebnost našeg vrtića je svakako rad u mješovitim skupinama,rad na projektima,izrada didaktičkih igračaka od neoblikovanog materijala, povezanost s roditeljima i lokalnom zajednicom. Ponosni smo na suradnju s našom crkvom, školom i općinom s kojima zajedno djeci organiziramo svečanosti sv. Nikole i Božića i to za djecu cijele općine. Izuzetno smo ponosni što smo uključeni u županijsku manifestaciju Proslave“Dana Europe“ kao jedini vrtić izvan Bjelovara. Županijski sportski savez organizira Dječju sportsku olimpijadu dječjih vrtića gdje smo sudjelovali u svim do sada te osvajali medalje i pehare. Sudjelujemo uvijek i u obilježavanju državnih manifestacija ili šaljemo svoje likovne radove na temu „Hrvatski olimpijski dan,„Dani kruha“, „Dječji tjedan“,Dan planete Zemlje, „Volim obitelj“ i druge. Tradicionalno već sudjelujemo u projektu Hrvatske turističke zajednice Dan pokreta prijatelja prirode „Lijepa naša“ gdje smo na nivou županije imali osvojeno prvo i drugo mjesto za likovni rad naše djece. Organizirali smo stručni skup za ravnatelje naše županije. Volimo se družiti s djecom drugih vrtića. Bili smo gosti dječjeg vrtića „Pčelica“ i grada Čazme te sudjelovali u Super maratonu Zagreb-Čazma „Od Kaptola do Kaptola“. Njegujemo i humanost u našem vrtiću te sudjelujemo i organiziramo takve akcije tokom godine .
ZA RODITELJE
Kako saznati što moje dijete u vrtiću radi?
Jednostavno, samo:
– čitati obavijesti na kutiću roditelja
– pratiti izložbe dječjih likovnih radova, zajedno s djetetom uživati
– zajedno čitati plakate koje su izradila djeca i tete
– sudjelovati u druženjima i igraonicama
-sudjelovati na roditeljskim sastancima i individualnim razgovorima
ZAŠTO SU VAŽNI INDIVIDUALNI RAZGOVORI:
- RAZGOVOR je SUSRET dvoje ljudi, a ne pametovanje ili propovijedanje
* to je ZAJEDNIČKI DOGOVOR o dobrobiti djeteta, a dobit za dijete je najvažnija!
* DOBIT ZA DIJETE: razmjena informacija između roditelja i odgajateljica omogućit će kvalitetnije zadovoljavanje potreba djeteta u vrtiću
*DOBROBIT ZA RODITELJE: roditelj ima mogućnost bolje upoznati proces odgojno – obrazovnog rada u vrtiću i uvjete u kojima dijete zadovoljava svoje potrebe i prava. Roditelje mogu pratiti razvoj svog djeteta u vrtiću i sudjelovati u izboru programa u koje će biti uključeno dijete.
* DOBROBIT ZA ODGAJATELJE: bolje razumijemo dijete i roditelja, njihov kućni stil, vrijednosti i načine odgajanja. Odgajateljice imaju mogućnost razgovarati o očekivanjima roditelja i obrazložiti što roditelji mogu očekivati od odgajateljica i vrtića u cjelini.
DJEČJI MEMORANDUM RODITELJIMA
1)Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znate da mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.
2) Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazuje gdje mi je mjesto.
3) Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.
4) Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera me na bijeg od svake obveze.
5) Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje, pa ću izgubiti vjeru u vas.
6) Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas doživjeti kao sluge.
7) Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
8) Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili, morat ću se početi praviti gluh.
9) Ne odbijajte me kad tražim odgovore na normalna pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati a informacije tražiti negdje drugdje.
10) Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrešivi. S takvima je teško živjeti.
11) Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.
I PORED SVEGA, MNOGO VAS VOLIM, VOLITE I VI MENE!
Zrnce mudrosti:
SVE ŠTO JE POTREBNO ZNATI NAUČIO SAM JOŠ U VRTIĆU
Sve što je potrebno znati o tome kako valja živjeti, ą to činiti i kakav biti, naučio sam još u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja, nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
A evo što sam ondje naučio:
Sve podijeli s drugima.
Igraj pošteno.
Ne tuci ljude.
Svaku stvar vrati gdje si je našao.
Počisti za sobom.
Ne uzimaj što nije tvoje.
Kad nekog povrijediš, ispričaj se.
Peri ruke prije jela.
Pusti vodu u zahod.
Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi.
Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi – svaki dan od svega pomalo.
Svakog poslijepodneva odspavaj.
Kad izađeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj se od svog prijatelja.
Ne zaboravi da čudo postoji. Sjeti se one sjemenke u plastičnoj čašici: korijen je krenuo u dubinu, stabljika u visinu nitko ne zna kako i zašto, ali tako je u svima nama.
Zlatne ribice, hrčci i bijeli mišići, čak i sjemenka iz plastične čašice – jednom mora umrijeti. I mi ćemo.
A zatim se sjeti svojih prvih slikovnica i prve riječi koju smo naučili – najvažnije i najveće od svih riječi – GLEDAJ
JEDAN DAN U VRTIĆU/JASLICAMA DJEČJEG VRTIĆA IVANČICA
RASPORED AKTIVNOSTI TIJEKOM DANA S DJECOM OD JEDNE DO ČETVRTE GODINE ŽIVOTA
detaljan dnevni plan rada izrađuju odgajatelji svake odgojne skupine prema: dobi, potrebama i mogućnostima
6,00-9,00sati, dolazak djece aktivnosti provodi odgajatelj mlađe skupine,
razmjena informacija s roditeljima, konzumacija toplog napitka prema želji djeteta,zajednička igra s djecom starije odgojne skupine, individualni pristup odgajatelja svakom djetetu
8,00-9,00 sati ,pripreme za doručak,doručak, od 08,30 sati starija djeca odlaze u svoju odgojnu skupinu,razmjena informacija odgajatelja
9,00-9,30 sati njega djeteta (pelene, korištenje tute i sl.),njega djeteta provodi se i češće – prema potrebi djeteta
9,30-10,30 sati Planirani sadržaji prema planu i programu rada odgojne skupine,aktivnostima saznajte u “kutiću za roditelje”. igre-pojedinačne ili grupne,poticanje starije djece na zajedničke igre
10,30-11,15– pripreme za izlazak na igralište, šetnju, duljina boravka na zraku ovisi o dobi i mogućnostima djece
11,20-12,10 sati pripreme za ručak- ručak-priprema za spavanje
12,10-14,10 sati dnevni odmor dužina spavanja ovisi o dobi i potrebi pojedinog djeteta
14,00-15,00 sati postepeno ustajanje, njega, pripreme za užinu,zajednička užina sa starijom djecom koja dolaze u 14,30 u mlađu skupinu
15,00-16,00 sati odlazak djece,razmjena informacija s roditeljima, igre po slobodnom izboru djece boravak na zraku organizira se prema vremenskim uvjetima
RASPORED AKTIVNOSTI S DJECOM OD ČETVRTE DO SEDME GODINE ŽIVOTA
detaljan dnevni plan rada izrađuju odgajatelji svake odgojne skupine prema: dobi, potrebama i mogućnostima djece
6,00-8,30 sati dolazak djece u sobu jaslica,razmjena informacija s roditeljima, aktivnosti provodi odgajatelj mlađe skupine, zajednička igra s djecom mlađe skupine,konzumacija toplog napitka,keksi,slobodne aktivnosti: -izbor prostora, sredstava i igara
8,00-9,00 sati pripreme za doručak, doručak,starija djeca u 8,30 prelaze u svoju grupi gdje se također mogu poslužiti doručkom do 9 sati.
9,00-11,00 sati zajedničke aktivnosti prema Planu i programu rada odgojne skupine,o aktivnostima saznajte u “kutićima za roditelje”.
11,00-11,50 sati pripreme za boravak na zraku,i ( igralište,šetnje,posjete..)
11,50-12,30 sati pripreme za ručak, ručak,pranje zubića
12,30- 14,30 sati – organiziraju se mirne aktivnosti po grupama i interesu djece,rad s predškolcima
14,30-16sati-užina,prelazak djece u mlađu skupinu na užinu,zajednička igra ,postepeni odlazak kući,izmjena informacija s roditeljima
Napomena:Najave događanja za aktualni mjesec pogledajte na panou kod ulaza u vrtić.
Zdravstvena zaštita djece
Posebnu pozornost predškolska ustanova posvećuje zdravstvenoj zaštiti djece. Kroz adekvatne sadržaje iz područja zdravstvenog odgoja nastojimo već u najranijoj dobi utjecati na pozitivne stavove prema zdravlju, prehrani, higijeni, te svim onim čimbenicima koji , posredno ili neposredno, mogu utjecati na djetetov fizički i psihički razvoj.
Isto tako, praćenjem razvoja djece kroz primjenu dostupnih preventivnih mjera (kontrola cijepljenja, antropološka mjerenja, praćenje pobola i dr.), možemo na vrijeme uočiti određene devijacije, te već u vrtiću učiniti prvi korak na saniranju određenih poteškoća.
Veliku pozornost posvećujemo i odabiru, pripremi i energetskoj vrijednosti obroka za našu djecu. Primjerenim sadržajima vezanim za prehranu nastojimo stvarati pozitivne navike kod djece. Tu je od izuzetne važnosti suradnja s Vama, dragi roditelji, jer o Vašem stavu i razmišljanju u mnogome ovisi uspješnost djelovanja.
Prije upisa djeteta u dječji vrtić obavezan je:
–inicijalni intervju s roditeljima
-sistematski zdravstveni pregled o kojem roditelj djeteta treba dječjem vrtiću dostaviti potvrdu
iskaznice cjepiva o redovitom cijepljenju
-ponovljen liječnički pregled za djecu koja su izostala iz dječjeg vrtića duže od 60 dana
Roditelj se obavezuje da u dječji vrtić neće dovoditi bolesno dijete kako bi se izbjeglo ugrožavanje zdravlja druge djece.
Nakon završenog liječenja dužan je dostaviti potvrdu (ispričnicu)
U cilju zaštite od zaraznih bolesti prati se zdravstveno stanje djece – pobol,prati se provedba higijenskih mjera (pranje ruku i tijela), nadzire djecu pri korištenju sanitarnog čvora, nadzire se dječja igra radi prevencije ozljeda
U DV može se unositi samo industrijski pripravljena i pakirana hrana
Priprema djece za jaslice i dječji vrtić
PRIPREMILI: stručni suradnici dječjeg vrtića
Polazak u jaslice, odnosno vrtić za svako dijete predstavlja veliku promjenu u životu. Dijete dolazi iz obitelji gdje se osjećalo sigurno, u njemu nepoznatu sredinu, među nepoznate osobe. Potrebno je proteći određeno vrijeme tijekom kojega se dijete prilagođava novoj sredini, upoznaje tete i nove prijatelje. Svako dijete prolazi kroz taj period, samo što se neka djeca prilagođavaju brže (za samo nekoliko dana), a drugoj djeci je potrebno duže vrijeme (i do 2 mjeseca). Neka djeca reagiraju burnije,a neka i ne pokazuju veće promjene u ponašanju. Promjene u ponašanju tijekom prilagodbe djeteta su prolazna pojava i dobro je biti pripremljen na njih, kako bi djetetu mogli što bolje pomoći u prilagodbi.
KAKO SE DJECA PONAŠAJU TIJEKOM PRILAGODBE
Neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno kod rastajanja s roditeljima, plaču, odbijaju komunikaciju. Ne prihvaćaju i otvoreno se bune protiv nove situacije. Treba napomenuti da je trenutak rastanka krizni trenutak i da se većina djece nakon što roditelj ode primiri i zaigra.
Neka djeca prve dane ulaze u sobu bez otpora zainteresirana za nove igračke, da bi se otpor pojavio treći dan ili idući tjedan, kada shvate da je odlazak u vrtić svakodnevan a u njemu se ne osjećaju još sigurno.
Burno reagiraju obično mlađa djeca. Starija će poslušno ući u sobu, ali će veći dio dana šutjeti, stajati pokraj vrata, odbijati komunikaciju s tetom ili drugom djecom.
Ponekad dijete u jaslicama / vrtiću odbija jesti, teško se uspavljuje, nemirno spava i inače je plačljivo bez vidljivog razloga.
Neka djeca reagiraju regresijom u ponašanju. Dijete koje je prohodalo opet pribjegava puzanju, dijete koje je nedavno uspostavilo kontrolu stolice, sada opet obavlja nuždu u gaćice, ono koje je komuniciralo riječima sada opet pribjegava gestama i sl.
Razlog takvog ponašanja nije zaostajanje u razvoju. U želji da bude zaštićeno, dijete bira ona ponašanja koja mu nude veću sigurnost.
Takve promjene u ponašanju su prolaznog karaktera. One će nestati kada se dijete prilagodi novoj sredini tj. kada se bude osjećalo sigurno.
O tome koliko dugo će trajati period prilagodbe i kako će se dijete ponašati tijekom tog perioda velikim dijelom ovisi:
o starosti djeteta lakše se prilagođavaju starija nego mlađa djeca
o kontaktima s većim brojem djece i odrasli
o karakteristikama ličnosti djeteta
da li su i na koji način pripremana na polazak u jaslice/vrtić
o redovitosti dolaženja u ustanovu tijekom perioda prilagodbe izostanci produžuju vrijeme prilagodbe.
KAKO MOŽEMO POMOĆI DJETETU DA SE ŠTO BRŽE I LAKŠE PRILAGODI
PRIJE SAMOG POLASKA:
- Češće razgovarati s djetetom o polasku u vrtić na način:
vrtić je mjesto gdje ima puno igračaka i djece
u kojem se tete znaju igrati zanimljivih igara
pričati što će se sve raditi u vrtiću i kako će teći njegov boravak
nikako ne plašiti dijete vrtićem ( tamo se mora sve pojesti, mora se spavati, vidjet ćeš ti kad dođeš u vrtić, kod tete i slične izjave)
- Prilagoditi ritam djetetova života u obitelji onom kojim će živjeti u vrtiću (preporučujemo pročitati “JEDAN DAN U JASLICAMA / VRTIĆU”)
- Privikavati dijete na noćnu posudu, da jede žlicom, pije iz šalice
- Osamostaljivati dijete u oblačenju, svlačenju, održavanju higijene i prehrane (za dijete vrtićkog uzrasta).
KADA KRENE U JASLICE / VRTIĆ:
- Poželjno je da prve dane (1-2 tjedna) dijete dolazi u vrtić na kraće vrijeme.
Za dijete od 1 do 3 godine starosti prvi dan na 1/2 sata, a kasnije sve duže i duže. Raspored dolaženja dogovoriti s odgojiteljima.
Za djecu od 3 do 6 godina trajanje boravka prvih dana može biti i duže, ali uvijek u vrijeme igre. Vrijeme odmora je kritičko vrijeme pa ga treba ostaviti za kasnije razdoblje kada se dijete donekle prilagodi novom prostoru.
- Ponijeti sa sobom neku djetetu dragu igračku ili predmet – oni mu pružaju sigurnost (bočica, gaza i sl.)
- Tijekom perioda prilagodbe nije poželjno navikavati dijete na nove oblike ponašanja (navikavanje na noćnu posudu, odvikavanje od bočice, dude)
Ako željeno ponašanje nije usvojeno do polaska u jaslice/vrtić, tijekom prilagodbe svakako ga nije dobro poticati, nego ostaviti za vrijeme kada se dijete prilagodi novim promjenama u svom životu.
4. Vrlo je važan jutarnji rastanak s djetetom u jaslicama / vrtiću.
Roditelj treba biti smiren, nikako djetetu ne smije pokazati svoju zabrinutost ili žalost što ga ostavlja. Dijete će to osjetiti pa će se i ono tako osjećati. Rastanak s djetetom se ne smije odgađati u nedogled. Dugo smirivanje djeteta ili ponovno vraćanje ne preporuča se, jer dijete plaće. Dijete će ubuduće plakati duže očekujući da se roditelj vrati.
- Važno je ostvariti dobar kontakt s odgojiteljem.
Tete postaju vrlo važne osobe u životu djeteta i ono će biti smirenije i osjećat će se sigurnije ako vidi da njegova mama i teta razgovaraju ljubazno. - Po povratku iz vrtića, dobro je više vremena provoditi s djetetom. Šetati, igrati se, pričati priče, pružati nježnost, pokazati interes za njegove doživljaje iz vrtića.
Nakon nekog vremena, kada se dijete prilagodi i oslobodi straha od nepoznatog, jaslice/vrtić će postati mjesto u koje će dijete rado dolaziti i gdje će provoditi vrijeme u igri s novim prijateljima.
Nadamo se da smo vam ovim savjetima pomogli da to vrijeme dođe što prije.
Financiranje
Boravak djeteta u Dječjem vrtiću koje pohađa primarni program sufinanciraju općina Ivanska 70% od pune ekonomske cijene i 30% roditelji u jedinstvenom iznosu od 590kn.